Let op: uw browser wordt niet ondersteund:

Deze website ondersteunt uw (verouderde) browser niet en zal mogelijk niet goed werken.

Download hier een recente versie van Chrome, Firefox, Safari, Opera of Edge.

Retourneren

Afkoelingsperiode

Wij doen er alles aan om je bestelling naar tevredenheid uit te voeren. Mocht je toch af willen zien van de aankoop, dan kan dat bij ons binnen 14 dagen na aankoop. Dit is de zogenaamde afkoelingsperiode (herroepingsrecht). Deze periode gaat in op de dag nadat je bestelling door of namens jou in ontvangst is genomen.

Na het kenbaar maken van de retour heb je nog eens 14 dagen om je aankoop daadwerkelijk te retourneren.

Het herroepingsrecht is van toepassing op consumentenaankopen, niet op zakelijke aankopen. Indien je als zakelijke klant graag een product wil ruilen binnen ons assortiment, kijken wij graag samen met je naar de mogelijkheden. Neem contact op met onze klantenservice.

Retourprocedure particuliere klanten
  1. Meld binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling je retour aan bij ons. Wij zullen een referentienummer toesturen en tevens het adres waar het pakket naartoe gestuurd mag worden.
  2. Wanneer je retour aanvraagt, mag je hierbij de reden vermelden, om onnodige retouren te voorkomen, raden wij aan om dit ten alle tijden door te geven. Het is echter niet verplicht om dit door te geven.
  3. De zending dient zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na het aanmelden retour gestuurd te worden.
  4. Hou er rekening mee dat je een product mag beoordelen zoals in een fysieke winkel. Verpakkingen en/of stofdichte verpakkingen mogen bijvoorbeeld niet geopend worden.
    Als je het aangekochte product voor meer hebt gebruikt dan nodig is om te beoordelen of je het product daadwerkelijk wenst te behouden, of als jij de originele verpakking hebt beschadigd of weggegooid, ben je aansprakelijk voor de waardevermindering. Door het gebruik of een beschadigde dan wel ontbrekende verpakking is het product namelijk niet meer in nieuwstaat, waardoor het kan zijn dat wij minder geld terug geven. Neem even contact met ons op via het contactformulier indien je een dergelijk product wenst te retourneren.
  5. Indien een product/retourzending gebruikt of beschadigd is, kan Jakodirect.nl een waardevermindering in rekening brengen.
  6. Schrijf geen teksten en plak geen stickers of plakband op de verpakking. Hierdoor kan er een waardevermindering in rekening worden gebracht.
  7. Verpak de retourartikelen in een doos om beschadiging tijdens transport tegen te gaan.
  8. De kosten voor de retourzending zijn voor eigen rekening.
  9. Op de retourzending dient altijd het referentienummer zichtbaar te zijn.
  10. Je draagt zelf risico van de retourzending. Wij adviseren daarom om de zending aangetekend te verzenden. Bewaar ten alle tijden het verzendbewijs, hiermee kan je de zending altijd traceren en kun je bij een eventuele vermissing, de schade claimen bij de vervoerder.
  11. Het aankoopbedrag van de zending wordt zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de retourzending gecrediteerd op het rekeningnummer wat bij ons bekend is.
  12. Als de volledige bestelling wordt geretourneerd crediteren wij de originele factuur inclusief de verzendkosten. Het betreft hier niet de kosten voor de retourzending.

Retourprocedure zakelijke klanten

Heb je vragen over het retourneren van jouw bestelling als zakelijke klant? Wij helpen je graag! Onderstaand vind je de belangrijkste informatie.

Snel geregeld 

Het is geen probleem om een aankoop bij Jakodirect.nl te retourneren. Neem contact op met ons met dit emailadres: [email protected] of bel naar: 085 070 9020, zodat wij snel mogelijk aan de gang kunnen met jouw retourneerverzoek.

Let op: de bedenktijd is een zichttermijn en geen gebruikstermijn. Als het aangekochte product niet voldoet aan de wensen om goed te kunnen beoordelen, ben jij aansprakelijk voor de waardevermindering van het product. Het product moet ten alle tijden goed te beoordelen zijn. De originele verpakking mag niet beschadigd of weggegooid zijn. Ook mag het aangekochte product niet gebruikt zijn. Jakodirect.nl geeft geen geld terug als het product niet meer in nieuwstaat is. Voor meer informatie, zie ook onze algemene voorwaarden.

Retourneren
Het retourneren van jouw bestelling is voor eigen rekening. Neem contact met ons op en je ontvangt dan een retourlabel voor de retourzending. Het bedrag wat je terugkrijgt, wordt altijd terugbetaald op dezelfde manier hoe jij de bestelling hebt betaald.

Retourneren in onze showroom
Jakodirect.nl heeft ook een eigen showroom. Hier kunnen producten ook geretourneerd worden. Als je de bestelling hebt afgerekend met pinnen, wordt dit bedrag overgemaakt naar jouw rekening.

Heb je een beschadigde of incomplete levering?
Wij proberen er altijd voor te zorgen dat jouw bestelling compleet en op tijd op de juiste bestemming aankomt. Het kan voorkomen dat een product beschadigd is of de bestelling niet compleet is. Controleer daarom altijd of de levering voldoet aan de eisen. Is dit niet het geval, neem dan binnen 5 werkdagen contact met ons op. Dan kunnen wij nog iets voor jou betekenen. We zullen zo snel mogelijk aan de gang gaan om de bestelling naar behoren te bezorgen.